سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه های کامپیوتری که در چاپ

برنامه های کامپیوتری که در چاپ از آنها استفاده میشود

برنامه های مختلفی در تولید یک کارت ویزیت سهیم هستند. برای طراحی های خیلی ساده از Microsoft Word, Power Point میتوان استفاده کرد، فقط باید به این نکنه توجه داشت که در هنگام خروجی گرفتن محتوای آنها و تبدیل کردن به سیستم چاپی با مشکلات بزرگی مواجه هستند از جمله عدم شناسایی رنگ ها چاپی با این حال برای طرح های یکنواخت و تک رنگ یا دو رنگ میتوان از آنها استفاده کرد، دیگر مشکل برنامه های مایکروسافت در چاپ بهم ریختگی نوشته ها و جابجا شدن آنها است. توصیه می شود برای جلوگیری از اینگونه مشکلات خروجی فایل نهایی شما حتما PDF باشد.

حال بپردازیم به برنامه های قدرتمند گرافیکی در جهان

امروزه بزرگترین مراکز طراحی و چاپ در دنیا از برنامه های گرافیکی قدرتمند شرکت Adobe استفاده می کنند. این برنامه های با امکانات قدرتمند منحصر به فرد قابلیت آن را دارند تا به شما خروجی های کاملاً شفاف و قوی بدهند.

برخی از این برنامه ها عبارتند از:

  • Adobe Photoshop فتوشاپ:  چاپ کارت ویزیت قبلاً مخصوص ویرایش عکس و تصویر سازی بوده ولی امروزه قوی ترین امکانات چاپ در آن لحاظ گردیده است.
  • Adobe Illustrator ایلاستریتور: برنامه ای جهت ساخت و ویرایش طرح های گرافیکی بصورت بُرداری است. عموماً تصاویر اسمارت و وکتور خروجی این برنامه است.
  • Adobe InDesign ایندیزاین: برنامه ای برای تهیه مجله، بروشور، کتاب و سررسید می باشد، از طریق این برنامه میتوان تعداد زیادی از صفحات را به آسانی در قالب یک فایل در کنار یکدیگر طراحی کرد.
  • Corel DRAW کورل: یکی دیگر از برنامه های پر کاربرد در زمینه چاپ برنامه کورل می باشد، که به تنهایی قادر به ویرایش تصویر، ادیت بر روی فونت و حتی صفحه آرایی در نشریات را دارد.

نکته قابل توجه در تمامی برنامه ها

کارت ویزیت گرد 

کاربرد و استفاده در برنامه های گرافیکی مختلف است، سلیقه و توانایی طراح موجب خروجی مطلوب در امر چاپ خواهد شد در مواقعی ممکن است نوشته ها در محیط مایکروسافت ورد تایپ و جدول کشی شوند و سپس PDF شده و وارد های سایر برنامه های گرافیکی شود و در نهایت چاپ شوند پس بهتر است توجه داشت که این نکات باعث صرفه جویی در وقت مشتری و پیشبرد مراحل در امر طراحی خواهد شد.